Mail ons: [email protected]

Blog

nov 06

8 tips voor een betere website

Of je nu een nieuwe website gaat maken, of een bestaande wilt optimaliseren.
De volgende stappen kunnen je op weg helpen om meer uit je website te halen.

1. Structuur en navigatie

Een goede website is goed georganiseerd en heeft een duidelijke structuur. Goede navigatie is hier een onderdeel van. Bezoekers moeten namelijk alles kunnen vinden wat je te bieden hebt, op een snelle en makkelijke manier. Is dit niet mogelijk, dan zullen ze je website snel verlaten.

2. Kwalitatieve inhoud

Richt je in eerste instantie op de behoefte van de klant en daarna pas op wat je bedrijf verkoopt. Goede, kwalitatieve en vlot leesbare inhoud trekt de aandacht van de bezoeker en zorgt ervoor dat hij of zij nog eens terug komt en vrienden uitnodigt.

3. Call-to-action

Uiteindelijk wil je natuurlijk iets bereiken met je bezoeker. Je wilt je bezoeker iets laten zien, iets verkopen of aan je binden. Zorg daarom voor voldoende  Call-to-Action.

4. Denk aan de zoekmachines als je een website bouwt

Veel bezoekers zoeken naar producten of diensten door middel van zoekmachines. Daarom is het belangrijk dat van het begin af aan, er zoveel mogelijk aan zoekmachineoptimalisatie gedaan wordt. Lees hier meer over in het artikel SEO.

5. Smartphone, tablet, …

Gezien het groeiend aantal mobiele gebruikers is het essentieel dat je website geoptimaliseerd is voor mobiele apparatuur. Je website is dan voor de bezoeker overal goed bereikbaar en pagina’s op je website hebben een grotere kans om gedeeld te worden. Meer info hierover kun je terugvinden op mijn eerder geschreven artikel over responsive design.

6. Snelheid

Overweeg hoe ver je wilt gaan als het gaat om grafische en dynamische inhoud. Hoe ‘zwaarder’ je website, hoe langer het laden van de pagina duurt. Dit heeft invloed op de gebruikerservaring en je Google rankings. Heb je veel grafische content nodig om je boodschap over te brengen? Zorg er dan voor dat deze zoveel mogelijk gecomprimeerd en geoptimaliseerd is. Kies hiervoor ook de juiste hosting.

7. Meten is weten

Om te beoordelen of je website succesvol is of potentie heeft, moet je website meetbaar zijn. Hoeveel bezoekers heb je per dag? Uit welke regio komen je bezoekers? Van welke website zijn je bezoekers doorgelinkt? Welke pagina’s bezoeken ze? Hoe lang blijven ze op een pagina? O.a. deze vragen moeten je inzicht gaan geven over het marketingtechnisch aspect van je website.

8. Je website is nooit af!

Je hebt enorm veel tijd besteed aan je nieuwe website. Alle puntjes zijn al op de ‘i’ gezet. Ook beginnen er steeds meer bezoekers te komen. Je website is klaar… . Jammer genoeg werkt het niet zo. Verschillende factoren zorgen ervoor dat je website zo nu en dan een update moet krijgen. Je producten of services veranderen misschien. De markt, de concurrentie, klantbehoeften en klantverwachtingen. Ook Google wil dat je je website regelmatig update als je hoog wil blijven scoren. Een greep uit de redenen waarom je periodiek je website moet reviseren en updaten.
Wil je je eigen website eens onder de loep laten nemen?
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief via www.webvantage.nl/blog en ontvang een gratis scan.

About The Author

Rogier is eigenaar van het bedrijf Webvantage. Gespecialiseerd in Websites, Webshops, Zoekmachineoptimalisatie (SEO) en Grafisch Design. Zowel voor de grote onderneming als de kleine zelfstandige. Neem gerust even contact met Rogier op als u vragen heeft.